Nieuwe overeenkomst tussen gemeenten en marketingorganisatie Op Voorne-Putten

De vier gemeenten op Voorne-Putten en de Marketingorganisatie OP Voorne-Putten hebben voor de duur van 6 jaar een nieuwe overeenkomst getekend. De marketingorganisatie draagt zorg voor de marketing en promotie activiteiten binnen de Vrijetijdseconomie op Voorne-Putten, teneinde een economische impuls voor het eiland te realiseren. Hiervoor worden verschillende online brandingcampagnes gericht op (toekomstige) verblijfs- en dagrecreanten uitgezet.

Hierbij worden verschillende landingswebsites (w.o. www.opvoorneputten.nl) gekoppeld aan het persoonlijk zoekgedrag van de (toekomstige) bezoekers en gebruik gemaakt van gepersonaliseerde digitale nieuwsbrieven. Ook worden diverse landelijke fiets- en wandelplatforms zoals Route.nl, LF fietsroutes en Wandelroutenetwerk voorzien van de eilandelijke content. Daarnaast vinden er o.a. promotionele activiteiten plaats zoals de aanwezigheid op toeristische beurzen in binnen- en buitenland, ontwikkeling magazines en routematerialen, evenementenkalenders, organisatie persreizen en instameets.

Waar van toepassing vertegenwoordigt de organisatie Voorne-Putten binnen regionale samenwerkingen (bijv. NP NL Delta), de MRDH, Provincie Zuid-Holland en bij landelijke bijeenkomsten zoals het DMO Data Lab in samenwerking met NBTC/CBS.

Ondernemers binnen de vrijetijdssector hebben verschillende mogelijkheden om gebruik te maken van de promotiekanalen van de organisatie en te participeren in de verschillende projecten, zoals een persoonlijke doelgroepanalyse van hun gastenbestand of inzicht in de online reputatie van hun bedrijf.

De komende tijd richt de marketingorganisatie zich met name op het ontwikkelen van een aantal e-learning modules voor het verhogen van de eilandkennis bij bijvoorbeeld receptiemedewerkers ter ondersteuning van hun rol als gastvrouw/heer op Voorne-Putten.

Samenwerking Op Voorne Putten

Foto: Vlnr: wethouder Robert vd Kooi (Brielle), Wim Nobel (Raad van Toezicht Marketingorganisatie), Irma van Oosten (directeur marketingorganisatie), wethouder Aart Jan Spoon (Hellevoetsluis), wethouder Henk de Graad (Westvoorne), wethouder Martijn Hamerslag (Nissewaard).