De gemeente Nissewaard doet beloften over de dienstverlening. Deze beloften noemen we servicenormen. Servicenormen zijn beloften over de termijn waarin wij een dienst of product leveren. Met deze normen weten onze inwoners en ondernemers wat zij van ons mogen verwachten, wat bijdraagt aan de klanttevredenheid.
Er zijn servicenormen opgesteld op het gebied van telefonie, social media, e-mail en post, balie afspraken, meldingen openbare ruimte en klachten. Inwoners hebben via een enquĂȘte mee kunnen denken over deze normen. De gemeente heeft vervolgens een periode op proef gewerkt met deze servicenormen. In deze periode is getoetst of de normen haalbaar zijn. Ook is uitgewerkt hoe de afspraken gemonitord kunnen worden.
We willen onze inwoners en ondernemers graag goed, snel en vriendelijk helpen en niet alleen de wettelijke termijnen halen. Dan is het ook belangrijk dat onze inwoners en ondernemers van tevoren weten wat zij van de gemeente kunnen verwachten. En dat draagt bij aan de klanttevredenheid.
De servicenormen zijn te vinden op www.nissewaard.nl/service.