Heeft u een geboorteakte, huwelijksakte of overlijdensakte nodig? Deze kunt u bij de gemeente Nissewaard opvragen als de geboorte, het huwelijk of het overlijden in gemeente Nissewaard (of gemeente Spijkenisse of Bernisse voor 1 januari 2015) heeft plaatsgevonden. U krijgt de akte binnen 5 werkdagen thuisgestuurd.
Een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP) is een bewijs dat u in de gemeente Nissewaard bent ingeschreven.U kunt een uittreksel tevens online bestellen.
Bent u advocaat, notaris, gerechtsdeurwaarder of werkt u bij een overheidsinstantie? Dan kunt u bij gemeente Nissewaard documenten uit de basisregistratie personen (BRP) of Burgerlijke Standregisters uitsluitend online aanvragen. Dit kunt u hier doen.
U kunt de volgende aktes (internationaal) aanvragen:
- Geboorteakte: voor uzelf, uw kind en/of uw (groot)ouders
- Huwelijksakte: voor uzelf en voor uw partner
- Partnerschapsakte: voor uzelf en voor uw partner
- Echtscheidingsakte: voor uzelf en voor uw ex-partner
- Akte beëindiging partnerschap: voor uzelf en voor uw ex-partner
- Overlijdensakte: van uw partner, van uw kind en van uw ouder(s)
Als iemand anders voor u naar de gemeente gaat om een uittreksel (of akte) aan te vragen, moet u die persoon een brief geven. In die brief schrijft u;
- Waarom u het document nodig heeft
- Wat er in het uittreksel moet staan / Welke akte u nodig heeft en om welke datum het gaat
- De naam van de persoon die namens u optreedt (= de gemachtigde)
- Uw handtekening (let op; deze moet wel overeenkomen met uw handtekening op uw legitimatiebewijs)
- De handtekening van de persoon die voor u naar de gemeente gaat
De gemachtigde neemt mee:
- De door u ondertekende brief
- Een kopie van uw geldige legitimatiebewijs (Paspoort, Rijbewijs of Nederlandse identiteitskaart)
- Een geldig legitimatiebewijs van de gemachtigde